1
[ 143v ]
2.lxxii. ITEM ALIA .
3Scire et intelligere debemus fratres karissimi . quod beatus pau
4lus reuelat dicens . templum dei uiui estis . et spiritus sanctus habitat
5in uobis . In singulis itaque iustis et sanctis atque perfectis . et in uni
6uersa sancta dei aecclesia quę est . congregatio iustorum . spiritus sanctus
7semper habitat cum pace docens . Et ideo aecclesia orauit di
8cens . doce me facere uoluntatem tuam . quia deus meus es tv .
9Hic ostenditur quod uoluntas domini semper in bonitate
10manet . et spiritus sanctus confirmat
confirmetconfirmat
orationem humilium ab omnibus
11peccatis se custodientium . Si quis autem corpus suum
12aut aecclesiam peccando uel docendo errorem et idolatriam
13uiolauerit . Alienus erit abiectus a communione dei
14et sanctorum eius et inuisus est deo sicut scriptum est . qui non est
15mecum . contra me est . sicut salomon ait . Omnem uiam
16iniquitatis hodio habui . Iniqua enim uia est . quę nos
17ducit ad uitia prauorum operum . Si quis autem uidetur sapiens
18esse . stultus fiat ut sit sapiens . Humana enim sapientia
19non permittit sentire diuinam sapientiam . quę nos docet ue-
20nire ad uitam aeternam . Sapientia enim huius seculi stulti
21tia est apud deum . Hoc est in uindictam malorum ma
22nere et in hodio semper habitare . De qua scriptum est .
23Comprehendam sapientes in astutia sua . et confundam
24eos . Et iterum . Nouit dominus cogitationes sapientium . quoniam
25uanę sunt . De díuína autem sapientia dictum est .
26Beati omnes qui timent dominum . qui ambulant in uiis eius .
27Timor enim sanctus domini ex amore eius descendit per sapien
28tiam . ut in fide prohibemur ambulare per uias domini rec-
[ 144r ]
1 tas . et mandata ipsius deuota mente perficere . ut cuncta bona
2 uidere cum sanctis eius mereamur in caelis . De quibus propheta ait .
3Credo uidere bona domini in terra uiuentium . Et ideo ammonuit
4dicens . A solis ortu usque ad occassum . Laudate nomen domini .
5Vniversalem aecclesiam per totum mundum designat . Lauda
6re et glorificare nomen domini . Et ideo preconia eius tacere
7non debemus . quia in excelsus est super omnes gentes . et super
8omnes cęlos deus . per has itaque duas partes uniuersam crea
9turam intelligimus per gentes enim carnales homines .
10per caelos autem spiritales ordines designauit . supra quos
11omnes sedere et in eis semper habitare desiderat . desuper
12cuncta prospiciens . Unde pręcauere ac semper in orati
13onibus uigilare debemus fratres karissimi . Sicut petrus apostolus
14ait . Estote prudentes . et uigilate in orationibus . Et
15quia saluator in euangelio nos incerti finis intuitu .
16semper orare ac uigilare precepit . ait namque loquens de die
17iudicii . uigilate itaque omni tempore orantes . ut digni
18habeamini fugere omnia mala quę uentura sunt .
19et stare ante filium hominis . bene autem in orationibus
20uigilare iubemur . ut cum stamus ad orationem omnis cogi
21tatio carnalis et secularis abscedat a nobis . nec quicquam
22tunc animus preter id solum cogitet quod precatur . Subripit
23enim frequenter hostis . et subtiliter fallens preces nostras
24a deo repellit . ut aliud habeamus in corde . et aliud pro
25feramus in uoce . Dum con intentione sincera deum debeat
26non sonus uocis . sed animi sensus orare . Melius est
27enim puro corde orare sine uocis recitatione . quam
28uerba proferre sine mentis intuitu . De auditu quoque
[ 144v ]
1 et silentio iacobus apostolus dicit . sit omnis homo uelox ad audi
2endum . tardus autem ad loquendum et tardus ad iram . Hinc
3auditorem quemque moralibus instituit preceptis . et recte primo
4ammonet aurem suam citius acommodare . Sero autem os ad lo-
5 quendum aperire . quia ualde stultum est quem libet quae
6ipse non didicerit . aliis uelle predicare . Qui ergo sapientiam dili
7git . primo hanc a deo postulet . sicut salomon postula
8uit dicens . Emitte domine sapientiam de sede magnitudi
9nis tuę . ut mecum sit et mecum laboret . ut sciam quid accep
10tum sit coram te omni tempore . De hinc magistrum ueri
11tatis . humilis auditor inquirat . et inter agendum suam cau
12tissime linguam non solum ab otiosis sermonibus coherceat .
13uerum et ipse quam nuber didicit ueritate predicanda se con
14tineat . Hinc salomon de distantia temporum scribens ait .
15tempus tacendi et tempus loquendi . prius tacendi de
16inde loquendi dixit . ut auditores ante disca
Line 71:
n
Addition to text.
nt quę lo
17quantur . et postea praedicent ac doceant . et tardus ad
18iram . Quia maturitas sapientię non nisi tranquilla
19mente et puro corde percipitur . scriptum est enim . Quia
20ira in sinu stulti requiescit . Idcirco autem tardos ad iram
21nos esse precipit . ut non quos libet ob causas . serenitatem nostri uultus
22in austeritatem uertamus . sed certa existente ratione uerbi
23gratia . si aliter corrigi proximos maxime qui nobis commisi sunt
24non posse cernamus . seueritatem erga eos uerbi uel etiam
25iudicii districtionis exhibeamus . manente tamen quantum
26natura humana patitur . statu nostre mentis sereno . Credo
27enim fine es . samuel . elias . et petrus . tardi fuerunt ad
28iram . et tamen peccantes uel uerbo uel gladio interemerunt .
[ 145r ]
1 Sed et moyses cum esset uir mi
Line 84:
t
Addition to text.
ttissimus . exiuit a faraone quem in
2corrigibilem uidit iratus nimis . et comminatus est ei poenam
3quam et opere patrauit . Ira enim uiri . iustitiam dei non operatur .
4facilis est sensus . quia qui iracundię uitiosae incautus se sub
5iugat . et si hominibus iustus apparet . in diuino tamen exa
6mine
Line 89:
non
Addition to text.
nondum perfecte iustus est . Qualis cumque enim iudex homo
7ammisa mentis tranquillitate delinquentem iudicat .
8 etiam se iuste iudicat . iustitiam tamen diuini examinis in
9quam perturbatio cadere nescit . imitari non potest . Ira
10enim dei quę humano dicitur affectu . iustitiam semper operatur .
11ut in sodomis in pharaone . in aegypto . in mari rubro .
12et in ipso israel populo in deserto . De quo dicitur . Iratus est
13furore dominus in populo suo . et abominatus est . heredita
14tem suam . Propter quod abicientes omnem immunditiam et a-
15bundantiam malitię . In mansuetudine suscipite insi-
16tum uerbum . quid potest saluare animas uestras . Primo
17et corpus et mentem auitus iubet expurgare . quia nisi
18quis declinet prius a malo . non potest facere bonum .
19In mansuetudine hoc est sine ira . suscipite per fidem rectam
20in mente pura uerbum a deo misum . Hoc est uerbum credu
21litatis . uerbum euangelii . postremo uerbum de quo iohannes
22dixit . In principio erat uerbum . et uerbum erat apud deum .
23et deus erat uerbum . ut ubi abundauit peccatum . super
24abundet gratia dei . qui per filium semper consueuit saluare
25animas credentium . Hinc petrus ait . si quis loquitur .
26quasi sermones dei . Timens uidelicet ne quis preter
27uoluntatem dei uel preter quod in sanctis scripturis euidenter
28precipitur . dicat aliquid uel impleat . et inueniatur tamquam
[ 145v ]
1 falsus dei aut sacrilegiis . uel introducens aliquid alienum
2a doctrina domini . uel certe subrelinquens aliquid eorum
3quę deo placita sunt . Cum ipse manifeste predicatoribus
4ueritatis de his quos ad uitam imbuent pręcipiat dicens .
5Docete eos seruare omnia quecumque mandaui uobis . quasi
6hoc dixisset . ut uos docendo . et illi seruando . simul
7gaudeatis in conspectu dei . quando iusti fulgebunt
8sicut sol sol
2sol] canceled by subpunction
in regno patris eorum in perpetua uita sine
9fine . per infinita secula seculorum . amen .