1
[ 85v ]
1 .xxxvi. ALIA . IN .iii. FERIA . SERMO BEATI MAXIMI EPISCOPI .
2LEGIMVS in prophetis cum niniue ciuitati subuer
3sio immineret . et iuxta sententiam dei destruendi
4illam tempus irrueret . quod consistentes in ea aliud non
5habuisse presidium . nisi ut abiectis copiosis aepulis
6ieiunia continuata susciperent . et diuitiarum
7ambitione deposita . paupertate se induerent
8et humilitate . Scilicet . ut inde remedium perci
9perent . vnde
1vnde] corr. from Vnde.
perditio eis contigisset . Hoc est ut
10iram diuinitatis quam luxuriando et aepulando
11prouocauerant . abstinendo lenirent . et offensam
12quam in eos superbia contraxerat humilitas miti
13garet . Dicitur enim quod in illa tribulatione ipse
14rex deposita imperiali et purpurea ueste . et
15regali ambitione submota . membra sua cilicio
16precinxit . atque in pelliculis se diebus ac noctibus
17uolutasse .
2
Line 17:
.ii.
Addition to text.
Placement: margin.ii. Sapiens ergo erat rex . qui sciebat
18quemadmodum aduersa sibi uentura superare
19deberet . Hostes enim suos
2o written above unexpunged a suos] corr from suas.
fortitudine superabat .
[ 86r ]
1 deum autem humilitate uincebat . Sapiens plane
2erat rex . qui intelligebat quibus armis uteretur
3pro temporis qualitate . Cum enim infidiabantur illi
3rubricated I in margin, possibly from facing page.
4homines . apprehendebat arma bellica . cum autem
5irasceretur illi deus . arripuit arma iustitię .
3
Line 24:
.iii.
Addition to text.
Placement: margin.iii. Sapiens
6in quam erat rex . qui pro salute ciuium suorum peccato
7rem se magis confitebatur esse quam regem . Ob-
8litus est ergo se regem esse dum proiecit a se purpuram et dum
9 diadema deposuit a capite . Cilicio autem uestitus
10et sacco . in ieiuniis perseuerauit et orationibus .
4
11
Line 30:
.iiii.
Addition to text.
Placement: margin.iiii. Mirare ergo ó homo quicumque es . quia dum se regem
12hominum esse non meminit . Tunc rex coepit esse
13iustitiae . Religiosus igitur princeps non perdidit
14imperium . sed mutauit . Principium enim militaris
15disciplinae prius tenuit . nunc autem disciplinarum
16obtinet principatum . Ideo inquam non perdidit im
17perium . quia siue armis siue iustitia pro ciuium salute
18primus inuigilauit . primus plane inuigilabat .
19quia ipse solus causa omnium prius coepit
20esurire . Et ut tota ciuitas post se ieiunaret .
21famem sibi primus suscepit . Nec esse enim erat
22ut qui potentior cunctis fuerat . deuotior fie-
23ret in uniuersis . Igitur exemplo suo precepit .
24religionis exercitum non armis sed sola deuotio-
25ne esse muniendum . Et ideo iussit omnem sexum
26omnem aetatem ab aepulis diurnis abstinere . et ad
27ditus est religiositati eius exercitus innumerus .
28quia in tali deuotione etiam infantiam paruulorum
[ 86v ]
1 militare secum incitauit . Pietatis enim opus in tali
2causa esse creditur . ubi paruulis cibi substantia
3denegatur . Non enim sufficiebat ad supplicandum
4deum satisfactio peccantium . nisi seniorum quoque
5peccata . Paruulorum innocentia deploraret . et fle
6tibus alienis delicta sua senectus ablueret . Ista autem
7omnia fratres karissimi . in commonitionem nostri facta esse
8nemo est qui nesciat . Vt quotiescumque tribulatio
9nibus perurgemur . ad hęc presidia simul concurra
10mus . solent quidem homines quotiescumque necessi
11tatem arduam nimis patiuntur . ad proximas gen
12 tes auxilii causa destinare legatos . Nos autem quod
13melius est legationem ad deum per ieiunia destinemus
14ab ipso imploremus auxilia . ad ipsum nos corde et
15orationibus conferamus . Auxilium enim aliud dero
16gando non petierant . sed de suis ieiunando uisce
17ribus exierunt . Cur enim ab altero petit qui
18intra se potest inuenire quod querit . Certum
19est enim quod quanto deo uiciniores fuerimus .
20tanto aduersarii nostri a nobis longius repellun
21tur . Oportet nos ergo fratres karissimi quantum possumus
22proximos deo fieri . quoniam dicit propheta . ecce qui
23elongant se a te peribunt . Quod si a deo qui longe
24sunt peribunt . utique qui sunt proximi saluabuntur .
25Aliter autem proximi deo esse non possumus . nisi ad eum
26ieiuniis orationibus atque aelimosinis propinquemus .
27deus enim ipse misericors . semper ieiunus et sanctus est .
28atque ideo qui uult proximus esse deo . imitari debet
[ 87r ]
1 hoc quod deus est . Tota igitur nineuitarum ciuitas in
2tribulatione sua ieiunauit . Id est non solum senes
3iuuenes et infantes . sed etiam et pecudes legimus ieiu
4nasse . Vnde et nos fratres temporum angustias susti
5nentes . Omnes pariter ieiunare debemus . et misericordiam
6dei cunctorum abstinentia implorare . Nam quale
7est christianus pro sua salute hoc non facere . quod
8pecudes fecerunt pro salute hominum . nisi quod stoli-
9diores sunt pecudibus . qui indicto ieiunio pro se a sacer
10dotibus non ieiunant . Non solum enim stolidior est
11pecude sed infelicior uidetur . qui non intelligit
12quid illi immineat quidque incumbat . Pecus enim uidens
13foueam declinat . cauet precipitia . Tu autem non
14 uis ieiunando periculum declinare quod cernis .
4rubricated hi in outer margin
15Disperationis ergo genus est tunc te uelle . mandu
16care cum debeas abstinere . Tunc gaudeas
17cum debeas deplorare . De hac autem disperatione
18apostolus dicit . quod a nobis auertat dominus . Manduce
19mus . et bibamus . cras enim moriemur . Ieiunemus
20ergo fratres karissimi sine intermissione . ut hostes nostros
21ieiuniis et orationibus et abstinentiis et aelimosi
22nis superare possimus . Ho
Line 97:
c
Addition to text.
c est enim ieiunii genus
23obtimum . de quo nos dominus per prophetam Horta-
5rustic capital H rather than h.
24tur et ammonet dicens . Frange esurienti
25panem tuum et aegenos uagosque induc in domum
26tuam . Cum uideris nudum operi eum et carem tuam ne-
27despexeris . Quantum autem ualeat ieiunii uirtus .
28isidorus explanat dicens . Ieiunium est res sancta . opus
[ 87v ]
1 caelestę . Ianua regni . forma futuri seculi . quod qui
2sanctę agit . deo coniungitur . mundo alienatur . spi
3ritalis efficitur . Per hoc enim prosternuntur uitia .
4humiliatur caro . et diaboli temptamenta uincuntur .
5Sicut hieronimus affirmat dicens . Ieiunium castigat
6corpus . refrenat uitia . et incitat uirtutes . De cuius
7excellentia agustinus reuelat dicens . Ieiunium
8reserat diuina misteria . Excludit uitia . Inlu
9minat animam . De laudibus quoque ęlemosinę idem
10agustinus explanat dicens . Aelimosina est res sancta .
11auget presentia . demit peccata . multiplicat an
12nos . nobilitat mentem . dilatat terminos . mundat
13omnia . liberat a poena . iungit angelis . separat a d-
14aemonibus . murus est inexpugnabilis circa
15animam . daemones enim expellit . Et inuitat
16 angelos in auxilium . de qua hieronimus
17quoque dicit . aelemosina penetrat cęlum . precedit
18dantem . pulsat ianuam regni . Excitat angelum
19in obuiam danti . deum conuocat in adiutorium
20illi . Hęc nobis prestare dignetur saluator mun
21di . qui cum patre et spiritu sancto uiuit et regnat in
22secula seculorum amen .